Vážení zákazníci, poslední objednávky jsme schopni v závislosti na konkrétní objednávce poslat nejpozději 18.12. Všechny objednávky od 19.12. do 03.01. budeme zpracovávat ihned po tomto termínu. Děkujeme Tým JAWAmarkt

Regulátor 12V/100W - skútry ČZ

 
  • 1 z 2
 
Dostupnost Skladem (>5 ks)
Cena 1 066,12 Kč bez DPH
1 290 Kč    
Kategorie ČZ
Záruka 2 roky
 

ELEKTRONICKÝ  REGULÁTOR SE SPÍNAČEM DYNAMOSTARTÉRU AEV 0409 12V/100W

MONTÁŽ NA SKÚTRY ČEZETA typ 501 a 502

UPOZORNĚNÍ: Regulátor je určen výhradně pro skútry s 12V sítí, – pólem akumulátoru na kostře, které jsou vybaveny dynamostartérem PAL 02-9490.60 - viz aplikační schéma. Regulátor není chráněný proti přepólování a v síti musí být zapojen akumulátor.

Výrobce regulátoru nenese odpovědnost za vady způsobené  jeho chybnou montáží nebo technickým stavem dynamostartéru a elektrické instalace skútru. Proto, pokud nejste dostatečně zruční, nemáte odpovídající technické vybavení nebo způsobilost, přenechejte montáž regulátoru odborníkovi.

URČENÍ:  Regulátor je z hlediska elektrických  i rozměrových parametrů určen jako náhrada za elektromechanický regulátor PAL 02-9421.04 12V/100W, který byl montován na skútry Čezeta, typ 501 a 502 s dynamostartérem PAL 02-9490.60. Regulátor zajišťuje připojení dynamostartéru k akumulátoru v režimu startéru a napěťovou i proudovou regulaci, která chrání dynamostartér proti přetížení ve funkci dynama. Vlastnosti regulátoru jsou navrženy tak, aby respektovaly požadavek trvalého svícení motocyklů a současně byl zajištěn i co nejlepší stav dobíjení akumulátoru v rámci možností daných technickým stavem dynamostartéru.

Respektujte předpis výrobce, že max. doba startu je 10 sec a bez nastartování motoru můžete uskutečnit max. 5 startů po 10-ti sec s minimální přestávkou ½ min mezi jednotlivými starty.  

POZOR
PŘEPÓLOVÁNÍ DYNAMOSTARTÉRU:
Pokud byl dynamostartér provozován v síti s + pólem akumulátoru na kostře, musíte provést jednoduchý úkon, kterým provedete jeho přepólování. K vývodu budícího vinutí, které je na svorkovnici dynamostartéru označené M, připojte – pól a k vývodu uhlíků, které jsou na svorkovnici dynamostartéru označené D, připojte + pól zdroje 2x po dobu 2-3 sec. Jako zdroj použijte vlastní akumulátor skútru, který musí být plně nabit nebo ss zdroj  12V s minimální proudovou zatížitelností 3A a jednoznačně určenou polaritou výstupních svorek.

Doporučujeme provést  kontrolu stavu uhlíků, zda nejsou poškozené(vyštípané, prasklé, uvolněné lanko) nebo sjeté pod minimální rozměry, uváděné výrobcem skútru nebo v držácích neváznou.

MONTÁŽ: Před manipulací s regulátorem odpojte akumulátor a současně se přesvědčte o správnosti polarity sítě skútru, připojení akumulátoru – pól na kostře.

Označte si vodiče podle symbolů na svorkách původního elektromechanického regulátoru a odpojte je. Demontujte z držáku  původní elektromechanický regulátor i s odporem, který je připojený ke svorce M regulátoru. Očistěte dosedací plochy držáku a proveďte montáž nového regulátoru k držáku pomocí šroubů M5x12 s pružnými podložkami. Původní vodič kostry a vodič s očkem - kostra regulátoru,  připojte pod hlavu šroubu M5x12, kterým je regulátor připevněn k držáku.  Dbejte na čistotu a řádné utažení tohoto šroubu, protože ukostření regulátoru je důležité pro jeho správnou funkci. Vodiče podle označení připojte k odpovídajícím svorkám regulátoru tzn.  vodič , který byl původně spolu s vodičem od odporu připojen ke svorce M,  připojte do svorky DF/M, silové vodiče S a B připojte k silovým svorkám S a B+/51,vodič T ke svorce T. Svorky B+/51 a D+/61 jsou pro zjednodušení montáže zdvojeny, aby se nemusely montovat vždy dva vodiče do jedné svorky, jak bylo u původního regulátoru. Proto tedy tenčí vodič, který byl původně připojen spolu se silovým vodičem ke svorce B, připojte k menší svorce B+/51 a vodiče, které byly společně připojeny ke svorce D, připojte k jednotlivým svorkám D+/61.

 

Proveďte kontrolu správnosti zapojení instalace, stav a hodnotu pojistky a připojte k síti skútru akumulátor – pólem na kostru. Po zapnutí zapalování se musí rozsvítit kontrolní žárovkou dobíjení a po nastartování motoru a zvýšení otáček musí zhasnout.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

Česká republika